Eerste ervaringen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van SODA - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van SODA - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen

Door: Jannes Kamphuis

Blijf op de hoogte en volg SODA

16 Augustus 2015 | Malawi, Lilongwe

Na ons vertrek van Schiphol op vrijdagavond met een nachtvlucht naar Nairobi zijn we later op zaterdag aangekomen in Lilonge(Malawi).
Met een gehuurde bus zijn we naar onze overnachtingslocatie gereden met alle bagage, ging dat net.
Na een prima maaltijd en nachtrust zijn het grootste deel van ons team zondagochtend vertrokken naar Mozambique, die de hele dag zal gaan duren.
Maandag is voor hen het echte begin van de bouwactiviteiten, waar we het eigenlijk voor doen allemaal.
2 personen, Jannes en Bert,zijn in Lilongwe gebleven omdat onze gehuurde bus niet de juiste papieren had om de grens over te gaan.
Maandag kan dat geregeld worden en gaan ook zij op pad naar Itepela. De rest kan maandag al een volle dagproductie neerzetten!
Hopelijk kunnen we dinsdag als het licht wordt al de werkzaamheden van maandag bewonderen. Daarna kunnen we op volle kracht vooruit!

• 16 Augustus 2015 - 16:21

Janita Pouwels :

Hey hallo

Wat super dat het tot nu toe allemaal goed verlopen is.
    Wij wensen jullie heel veel werkplezier met elkaar.
    ZET HEM OP

Groet janita pouwels.

• 16 Augustus 2015 - 19:03

Roel:

Spannend. Nu maar hopen dat Jannes de weg weet naar Mozambique. :)
    Veel succes natuurlijk

• 16 Augustus 2015 - 19:38

Eddie Zomers:

Hallo allemaal,

Geweldig wat jullie daar met zn allen aan het doen zijn.
    Maak er wat moois van.
    Succes

• 17 Augustus 2015 - 07:13

John Haverkort:

Super dat de reis goed verlopen is.
    Laat ze in Mozambique zien hoe we een kliniek bouwen :-)
    Succes !

• 17 Augustus 2015 - 11:47

Christiaan:

hey kearls en één vrouw , mooi dat de reis goed is verlopen en dat jullie na zo veel voorbereiding eindelijk kunnen beginnen met de werkzaamheden , ik wil jullie namens het thuisfront heel veel succes wensen bij dit goede wek wat jullie doen.

• 17 Augustus 2015 - 15:52

Martin Kalle:

Beste mensen, Bert Hop en alle bouwers

Alle goeds deze weken in Itepela! God bless you. Prachtig om met elkaar dit neer te zetten. De Afrikanen zullen er veel baat bij hebben.
    En Afrika is anders dan het goed georgniseerde NL, dat weten we uit ervaring. Jullie gaan het ook ervaren. Afrika is een uitdaging, een prachtig continent met mensen die je niet vergeet. En een leefstijl waar je veel van kan leren, al is verbazing vaak het eerste wat je overkomt.

We gaan de verslagen lezen!

Martin en Erica Kalle IJsselmuiden

• 17 Augustus 2015 - 16:33

Jaap Broersma:

Succes allemaal !!

• 17 Augustus 2015 - 20:07

Daan Van Golberdinge:

Mooi dat jullie zonder al te veel problemen zo ver zijn gekomen. Geweldig dat jullie dit gaan doen. Veel voorspoed en voldoende rust bij het laatste stukje van de reis.

• 17 Augustus 2015 - 22:40

Hennie Kamphuis:

Ook vanuit nijbroek volgen we jullie inspanningen. Veel sukses.

• 17 Augustus 2015 - 23:07

Jan En Hetty:

hallo jannes

fijn dat de reis goed verlopen is tot dusver
    wat een enorme uitdaging en avontuur wat jullie doen
    heel veel succes met jullie projekt.
    groetjes jan en hetty

• 18 Augustus 2015 - 19:02

Gerrit En Fenna Pas:

Hallo allemaal,

Wij sluiten ons bij de vorige sprekers aan. Een hartelijke groet vanuit Rijssen en uiteraard heel veel succes gewenst met de uitvoering van dit bouwproject. Maar ook veel plezier en en ''een goed samen zijn'' toegewenst op de schaarse momenten dat jullie vrij van jullie werk zijn.

Gerrit en Fenna Pas

• 18 Augustus 2015 - 21:46

Martin Wagenmans:

Haha...dat begint echt afrikaans. Een beetje geld tussen de autopapieren en je rijdt zo de grens over.. :-) Koomp allemoal wa veur mekaar!!
    Post wel foto's svp. We willen natuurlijk de voortgang wel zien en stiekem de zweetdruppels op het voorhoofd en blaartjes in de handen bij de 'heren bouwvakkers'. Da's wat anders dan een 'ziekenhuisje' bouwen van achter het bureau, haha.. maar zonder gekheid respect voor jullie initiatief en daad!!
    @Erwin, je hebt toch wel een korte broek bij je?
    Veel succes allen maar vooral ook veel plezier met elkaar en tot later!

Groet'n Martin Wagenmans