Het bouwen is begonnen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van SODA - WaarBenJij.nu Het bouwen is begonnen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van SODA - WaarBenJij.nu

Het bouwen is begonnen

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg SODA

21 Augustus 2015 | Malawi, Lilongwe

We zijn gestart. Na bijna drie jaar voorbereiding door stichting Soda en de bouwcombinatie MST werd maandag ochtend na een reis van meer dan 50 uur gestart met de bouw van de kliniek.
14 bouwers van de combinatie gingen met goede zin aan de slag en om 9 uur konden we al de eerste steen leggen. Voor vieren van dit heugelijke feit was geen tijd aangezien de klus in drie weken geklaard moet worden. Dat het snel gaat werd al duidelijk naar 2 dagen waarin we meer dan 800 stenen gemetseld hebben en de eerste kolom ook reeds gestort is. Onze grootste zorg is of de stenen bakkers ons tempo wel bij kunnen blijven en of onze leverancier zand en cement de transporten wel aankunnen. Maar ook dit gaat goed komen. We hebben er vertrouwen in en we houden jullie op de hoogte

• 24 Augustus 2015 - 20:44

Herrmien:

Hallo allen, wat fab
    ntastisch dat jullie dit doen. Wij genieten vanuit de luie stoel van jullie verslagen en door de foto's zien we hoe de bouw vordert. We wensen jullie veeel succes!

Gerard en Hermien