vierde dag - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van SODA - WaarBenJij.nu vierde dag - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van SODA - WaarBenJij.nu

vierde dag

Door: Niels Slotman

Blijf op de hoogte en volg SODA

21 Augustus 2015 | Malawi, Lilongwe

Dag 4 van de bouw zit erop en we kunnen melden dat we echt opgeschoten zijn! We hebben het metselwerk al voor 80% gereed. Net als
met de bouw van het ziekenhuis in Enschede loopt de bouw op planning. Bouwen hier is toch iets anders dan in Nederland. Vorstverlet kennen we hier niet bij temperaturen van 35 graden en logistiek is hier nog belangrijker. Gisteravond laat kwam eindelijk zandtransport echter kwam hij vast te zitten op 1 van de vele moeilijk bereikbare zand-gaten-wegen. Gelukkig konden wij de vrachtwagen met onze 4x4 wheel drive los trekken echter niet eerder nadat we hem getraceerd hadden. Dit ging niet via de tom tom maar ouderwets middels het maken van "herkenningsvuur".
Ook het fenomeen sleepwapening hebben we hier weer een nieuwe dimensie aan gegeven. Hoe transporteer je over 3km wapeningstaven van 8 m1 lengte? Gewoon achter de trekhaak. Je veroorzaakt wel een stofwolk achter je en bent een bezienswaardigheid voor het hele dorp maar we komen er wel. Bijkomstigheid is dat de onbegaanbare wegen iets vlakker worden. Kortom we zijn niet voor 1 gat te vangen!

• 21 Augustus 2015 - 13:00

Christiaan:

hey bouwvakkers , mooi om te zien dat het zo voorspoedig gaat , als jullie zo door gaan kun je een week eerder naar huis . veel succes met wat jullie doen.

• 21 Augustus 2015 - 20:04

Annelies:

Hee pap (Bert) en de rest,
    Leuk om op deze manier eens wat van je te horen als je in afrika zit pap.
    Fijn dat het zo goed gaat met de bouw en dat je na wat vertraging weer mee kan helpen.
    Ook grappig om te zien dat je het altijd over de jongens uit twente had en ik mij daar dus een beeld bij had geschetst en het nu na het zien van de fotos mannen van middelbare leeftijd blijken te zijn haha.
    Keep on doing the good work.
    xx Annelies